افزایش اعتماد به نفس زنان ؛ یک زن قدرتمند باشید!

سرفصل های مهم این مقاله

افزایش اعتماد به نفس زنان موضوع بسیار مهمی در هر جامعه است. زنان در هر جامعه‌ای نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند. برای توانمندسازی آنان و حضور فعالشان در جامعه راه اول این است که اعتماد به نفس خود را به هر دلیلی که از دست داده یا پرورش نداده‌اند، بازیابند. راه‌هایی که در این مقاله گفته می‌شود، می‌تواند به بازیابی و افزایش اعتماد به نفس زنان منجر شود.

 

چرا افزایش اعتماد به نفس  زنان ضروری است؟

افزایش اعتماد به نفس زنان تأثیر زیادی در لذت‌بردن آن‌ها از زندگی دارد. زنانی که اعتماد به نفس دارند از زندگی خود راضی‌ترند. آن‌ها در کسب و کارشان هم موفق‌ترند و به احتمال زیاد فررزندان موفق‌تری هم پرورش می‌دهند.

اینکه چرا اعتماد به نفس در زنان چندان مناسب نیست، ریشه‌های عمیق و بعضاً تاریخی‌ای دارد. در این مقاله می‌خواهیم تکنیک‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس زنان ارائه دهیم.

نکته:
پیش از این‌که بخواهید اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید باید بپذیرید که هیچ‌گاه در همه موارد لبریز از اعتماد به نفس نخواهید بود و این نه تنها شامل زنان بلکه برای همه انسان‌هاست.

قدم بعد یافتن دلیلی برای کمبود اعتماد به نفس در همه خانم‌هایی است که در ایران زندگی می‌کنند. هرکسی ممکن است برای کمبود اعتماد به نفسش دلایلی داشته باشد اما در کشور ما دلایل مشترکی وجود دارد که پاهی وقت ها قابل پذیرش است باید آن‌ها را پذیرفت اما تسلیم آن‌ها نشد.

 

جمله-زیبا

 

چرا اعتماد به نفس زنان کم شده است؟

عمده‌ترین دلیل عدم داشتن اعتماد به نفس زنان نوع دیدگاه خودشان به زندگی است که البته به خاطر آموزش‌های نادرستی که از کودکی دریافت کرده‌اند به ناچار آن‌ها را پذیرفته و حالا حتی بدون هیچ‌گونه خودآگاهی، این طرز دید را سرلوحه زندگی‌شان قرار داده‌اند.

متاسفانه گاهی اوقات دیده می‌شود که خانم‌ها به خاطر افزایش اعتماد به نفس در خود راه نادرستی را در پیش می‌گیرند و همین موضوع آن‌ها را به سمت اعتماد به نفس کاذب می‌کشاند.

بهتر است بدانید زنانی هستند که به خاطر اعتماد به نفس کاذب خود را فریب داده و نهایتاً تبدیل به یک شخص خودتخریب‌گر شده‌اند که روز خود را با خودزنی‌های روانی آغاز و به پایان می‌رسانند.

بنابراین در انتخاب راهی که برای افزایش اعتماد به نفس در پیش می‌گیرید کاملاً حساس باشید.

به نظر می رسد اعتماد به نفس در زنان به صورت ذاتی بیشتر از مردان باشد. چون آنها برای مادر شدن آفریده شده‌اند و مادر معنای مولد و به وجود آوردنده را به خود اختصاص می‌دهد، اما به خاطر نیاز شدید به احساس عشق ممکن است حاضر به هرکاری باشد تا آن را دریافت کند که در این راه ممکن است اعتماد به نفس خودشان را هم قربانی کنند.

اعتماد به نفس بیشتر از به وجود آمدن، نیاز به پیدا شدن دارد.

 

اغلب ما بیشتر به جنبه‌های ضعیف خودمان اهمیت می‌دهیم تا نقاط قوت.

 

اینکه چرا اعتماد به نفسمان کم است البته یک دلیل مهم دیگر هم دارد:

باربارا دی آنجلیس در کتاب اعتماد به نفس خود می‌گوید:

 

همه ما از اعتماد به نفس پایین می‌نالیم اما افزایش اعتماد به نفس نیز خیلی برایمان مطلوب نیست!

 

چند راه برای افزایش اعتماد به نفس زنان

زنان برای افزایش اعتماد به نفسشان می‌توانند راه‌های خوب زیر را امتحان کنند: اما قبل از آن باید بدانید افزایش و تقویت اعتماد به نفس نیاز به تمرین، ممارست و تلاش دارد و یک شبه به دست نمی‌آید.

 

اول: زبان بدن را بشناسید

یک راه خوب برای افزایش اعتماد به نفس در زنان این است که بدنشان را به خوبی بشناسند. از زیر و بم‌های آن آگاه شوند و از آن به درستی استفاده کنند. مثلاً:
صاف بایستید
اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس بالا به نظر برسید، محکم و صاف بایستید و شانه هایتان را بالا بگیرید.

 

اعتماد-به-نفس

 

در راه رفتن خمیده و بی‌انرژی نباشید

 سرتان را بالا بگیرید. وقتی راه می‌روید، پاهایتان را به هم نزدیک کنید و قدم‌های محکم و منظم بردارید.

 

وقتی صحبت می‌کنید از دست کمک بگیرید

وقتی با دست‌هایتان حرف می‌زنید، احساس شوق و هیجان شما به دیگران منتقل می‌شود. البته در این کار نباید افراط کنید. استفاده بیش از اندازه از حرکات بدن مثل دست‌ها می‌تواند برای مخاطب شما آزاردهنده باشد.

روانشناسان می گویند وقتی با کسی صحبت می‌کنید، حرکات دست‌ها به طوری که کف دست قابل مشاهده باشد، اعتماد افراد را بیشتر جلب می‌کند. دست خود را در هنگام حرف‌زدن پنهان نکنید. البته بدانید دست به سینه ایستادن هم زیاد جذاب نیست.

 

استفاده-از-دست

ارتباط چشمی داشته باشید

افزایش اعتماد به نفس در زنان باعث انتشار شور و حرارت آن‌ها می‌شود. اما این شور و حرارت با ارتباط چشمی بیشتر به دست می‌آید.

 اگر می‌خواهید فردی با اعتماد به نفس بالا به نظر برسید، باید وقت صحبت با دیگران ارتباط چشمی خود را با او حفظ کنید.

 وقتی با دیگران حرف می‌زنید، در چشم‌های‌شان نگاه کنید. ارتباط چشمی را در هر دو حالت، زمانی که دیگران صحبت می‌کنند و زمانی که خودتان در حال صحبت هستید، داشته‌باشید. وقتی با دیگران صحبت می‌کنید با موبایل خود بازی نکنید. حواستان صد‌در‌صد به فرد مقابل باشد.

 

ارتباط-چشمی

 

دوم: نگرشتان را تغییر دهید

بسیاری از زنان به دلیل نگرش‌های سنتی و غلط اعتماد به نفس ضعیفی دارند. تغییر نگرش می‌تواند به شدت به افزایش اعتماد به نفس زنان کمک کند. با این راه‌ها:

 

با نواقص خودتان کیف کنید

دیده‌اید بعضی‌ها هستند که به راحتی نقص‌های جسمی خود را پذیرفته‌اند؟

آن‌ها این تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌اند. آن‌ها این نقص را به مهم‌ترین ویژگی خود تبدیل کرده‌اند. آن‌ها حتی با ویژگی‌های بدنی خودشان اما افرادی که نقص‌ها و ایرادات خود را بهتر می‌پذیرند و به آنها اعتراف می‌کنند، افرادی با اعتماد به نفس بیشتری به نظر می‌رسند. هیچ کس کامل نیست، پس چرا سعی نکنید با ماسک، مشکلات و نواقص خود را بپوشانید.

در عوض سعی کنید آنها را بپذیرید. اگر رفع شدنی است که رفع شود و اگر نیست پذیرفته شود.

 

 

مسئولیت همه چیز را بر عهده بگیرید

افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، اشتباهاتشان را توجیه می‌کنند!
باید بپذیرید که همه اشتباه می‌کنند. نکته مهم این است که مسئولیت آنچه انجام داده‌ایم را صد در صد به عهده بگیریم.

این کار باعث می‌شود شما برای اطرافیانتان با اعتماد به نفس بیشتری به نظر بیایید.
شما تنها کسی هستید که می‌توانید اتفاقات زندگی خود را بسازید. شما می‌توانید از این قدرت برای هدایت زندگی خود به سمت بهتر یا بدتر‌شدن استفاده کنید.

 وقتی اشتباه خود را بپذیرید به احتمال زیاد آن را تکرار نمی‌کنید. این نکته ساده باعث موفقیت و کامیابی در زندگی می‌شود.
نگرانی را برای خود حلاجی کنید و به سمت حل آن بروید

خیلی از مواقع اضطراب و نگرانی ما به این خاطر است که چشم‌انداز دقیقی از آنچه قرار است رخ دهد نداریم.
مثلاً ترس از سخنرانی داریم اما به دنبال بهبود آن نمی‌رویم. در عوض از آن برای خودمان غول می‌سازیم.

با حلاجی کردن دلایل خود از نگرانی، درمی‌یابید که آخرش چه می‌شود؟ متوجه می‌شوید که در بیشتر موارد اصلاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. مثلاً به خودتان بگویید اگر از سخنرانی می‌ترسم، حالا برای بهبود آن چه کار کنم؟

 

بیشتر بخوانید:

چطور از اشتباهاتمان درس بگیریم ؟

 

اعتماد-به-نفس

 

از به‌کار‌بردن عبارات خاص موقع حرف زدن بپرهیزید

شیوه حرف‌زدن تأثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس زنان دارد.
کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، در هنگام حرف‌زدن مدام شک و تردید دارند و از عباراتی استفاده می‌کنند که نشانه‌ عدم قطعیت و اطمینان است. مثلاً با وجود اینکه به‌طور کامل در خصوص موضوعی اطلاعات دارند با دیده شک می‌گویند «شک دارم»، «نمی‌دانم»، «شاید» و یا «مطمئن نیستم!»

 

در 3 دقیقه در آزمون آنلاین و رایگان «تعیین میزان اعتماد به نفس» شرکت کنید. بلافاصله، آزمونتان توسط «پیام بهرام پور» تحلیل خواهد شد:

 

سوم: سبک زندگی‌تان را تغییر دهید

با تغییر سبک زندگی می‌توانید تجربیات جالب و تازه‌ای به دست بیاورید. سبک‌های قدیمی و نخ نمای زندگی را دور بریزید. برای تغییر سبک زندگی:

 

برنامه‌ریزی داشته باشید

برای افزایش اعتماد به نفس زنان ، آنها باید دقیقاً بدانید که قرار است چه هدفی را دنبال کنید و به کجا برسید.  نقاط قابل بهبود و نقاط قوت خود را به خوبی شناسایی کنید و تلاش کنید با تمرکز، گام به گام مواردی را که نیاز به بهبود دارند، تغییر و توسعه دهید.

برای خود بازه‌ زمانی تعیین کنید، مثلاً بگویید تا آخر فصل بعد باید مهارت فروشندگی را یاد بگیرم و برای رسیدن به اهداف‌تان تمام تلاش خود را به کار بگیرید. حتی قدم‌های کوچک هم بسیار مفید خواهند بود. موفقیت در هر قدم باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

 

اعتماد-به-نفس

 

الگو داشته باشید

کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند، الگوی مناسبی برای تغییر هستند. در رفتارشان دقیق شوید و از آنها الگو بگیرید. سعی کنید عادات و حالات آنها را بشناسید. خودتان را به این افراد نزدیک کنید و از آنها مشورت بگیرید. معاشرت با چنین افرادی روی شما نیز تأثیرات بسیار مثبتی در جهت افزایش اعتماد به نفس می‌گذارد. عزت نفس خودتان را با اهمیت دادن به خود زیاد کنید

سلامتی و آرامش شما از هر چیز دیگری مهم‌تر است. گاهی اوقات افراد اهمیت‌دادن به خود را با خودخواهی یکسان می‌دانند. این تصور بسیار اشتباهی است، حتی برای کمک به دیگران، اول از هر چیز باید خودتان را قوی و شایسته تربیت کنید. برای خودتان ارزش قائل باشید و در طول روز زمانی را به ورزش اختصاص دهید. خواب کافی، تغذیه‌ی سالم و تفریح را فراموش نکنید.

 

ورزش کنید

گفتن فواید ورزش منظم اصلاً لازم نیست!
ورزش‌کردن علاوه بر اینکه اندام شما را زیبا می‌کند، انرژی و شادابی شما را نیز زیاد کرده و باعث می‌شود شما نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید. فردی که ورزش می‌کند، علاوه بر داشتن اندامی متناسب، روحیه‌ای شاد نیز خواهد داشت.

 

ورزش

 

تجربیات جدید کسب کنید

از منطقه امن خود خارج شوید. اگر در زندگی به دنبال تغییر و موفقیت بیشتری هستید، باید کمی خطر کنید. با هر قدمی که برای خارج‌شدن از منطقه امن‌تان انجام می‌دهید، اعتماد به نفس‌تان بیشتر و بیشتر می‌شود. می‌توانید از کارهای ساده شروع کنید. مثلاً تنهایی به رستوران بروید، دوست جدیدی در پارک یا باشگاه ورزشی پیدا کنید. تفریحات تازه برای خود دست‌و‌پا کنید. شروع کنید و از هیچ‌کس و هیچ‌چیز نترسید. کتاب بخوانید. اخبار را دنبال کنید و در جریان اوضاع در جامعه باشید.افزایش اعتماد به نفس زنان –  کانال افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران – اعتماد به نفس واقعی – علائم کمبود اعتماد به نفس – چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم – اعتماد به نفس چیست – راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان

چگونه اعتماد بنفس خود را تقویت کنیم – اعتماد به نفس چیست و راههای تقویت آ

توصیه پایانی ما، آینده بهتری برای شما رقم می‌زند…!

یک بسته فوق‌حرفه‌ای!

با یادگیری علمی مهارت اعتماد به نفس یک سر و گردن از همه بالاتر باش…

بسته فوق‌العاده کاربردی «اعتماد به نفس» را تهیه کنید و اثرات عمیق و بزرگش را ببینید.!

​​​​​​​​​​​​​​

 

پیام

اگه می‌خوای از کسب‌و‌کار خودت به درآمد برسی، ارتش تک نفره خودت رو بساز!

Picture of netpydar

netpydar

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ورود مشکل دارید؟